Covid-19: Safe stay
  Covid-19: Safe stay
Premium access  |  Owners access  |  info@genteel-home.com  |  +34 955 60 49 53         
foto-panormica-Ático Velarde
VIEW GALLERY
apartment-Ático Velarde-photo0
apartment-Ático Velarde-photo1 apartment-Ático Velarde-photo2 apartment-Ático Velarde-photo3 apartment-Ático Velarde-photo4 apartment-Ático Velarde-photo5 apartment-Ático Velarde-photo6 apartment-Ático Velarde-photo7 apartment-Ático Velarde-photo8 apartment-Ático Velarde-photo9 apartment-Ático Velarde-photo10 apartment-Ático Velarde-photo11 apartment-Ático Velarde-photo12 apartment-Ático Velarde-photo13
SHARE
Associated with

HOME flecha-breadcrumb SEVILLE flecha-breadcrumb ÁTICO VELARDE

Ático Velarde Apartment

45 m2
Max: 4 Guests
1 Bedroom
1 Bathroom
WiFi
4 floor
Air conditioning
Heating
Cot
Elevator
Sofa Bed

DESCRIPTION

This apartment is located in one of the most beautiful zones of Seville. The Arenal area is a traditional complex of beautiful and luminuos streets where you can feel the tradition and the great atmosphere of the historic center. Here you will find many traditional restaurants, bars for typical ’tapas’ and artisan shops while walking through the streets between the river Guadalquivir and the Cathedral. Show more

AVAILABILITY

ROOMS

Bedroom 1
> 2 single beds
> Dressing room
> Bed linens and towels
Bathroom 1
> W.C
> Shower
Living room
> Sofa bed
> Dining room
Kitchen
> Coffee Maker
> Kettle
> Vitroceramic hob
> Refrigerator and freezer
> Washing machine
> Toaster
> Microwave

REVIEWS

8.8
  • LOCATION

    9
  • QUALITY

    8
  • CLEANING

    9
  • STAFF

    9
  • Laura

    MAR 2020

    The stay wouldn’t get any negative remarks except for their response to the lack of toilet paper
    The apartment was nice, clean & plenty of room. The kitchen was well stocked with some basic cooking supplies. The croissants, breakfast cookies, coffee, milk all were greatly appreciated. There was even some laundry soap for the washing machine. There was a drying rack that we put out on the rooftop which was just outside our door. There were some nice books of Spain that were really nice to look through. Lighting and heaters were great. We were on the forth floor with the elevator only going to the third floor, but we knew that, it was stated in booking. That really was no Problem. Check-in was great with two women who met us at the apartment and provided great information on things to do. She also gave us her contact information for assistance should we want to purchase tickets or with anything to help us get around Seville.
    I do not understand why there is an $18 a day cleaning fee per night when no one came by to clean or refresh supplies the entire time we were there. The second day we were there, I realized we were almost out of the one small roll of toilet paper that was left, so I contacted the number provided to ask for another roll. Mind you, there were two adults, staying for 3 nights, paying $18 a day for the cleaning fee. This is the response I got: Madame, in the toilet there must be more. Moreover, if you need extra toilet paper you need to buy it since we do not provide refills. Thanks a lo I again wrote that we were left with only one roll. No reply back, nor no roll delivered. We ended up having to buy a whole pack of paper, when we only needed one

    Genteel-Home: Dear Laura,
    We thank you for sharing your opinion about your recent holiday with us, our main goal is to ensure that we continue to offer unforgettable experiences to our guests and your feedback helps us to do so. We appreciate the time you have spent sharing your constructive opinions and comments. We are so happy to read that you liked the apartment you stayed in and that you have positively appreciated the complimentary details as welcome. In relation to this, we apologize if there was a misunderstanding in my colleagues´ response about toilet paper, we always leave what is necessary for your arrival. Indeed, as you describe, when making your reservation you will pay a cleaning fee that is equivalent to the final cleaning after your departure from the apartment. Once again, thank you very much for choosing our apartment on this occasion, we look forward to having the opportunity to serve it again in the near future.
    Fátima Roca-chief of Customer Service.

  • Carlos

    MAR 2020

    Estuvo bien

  • Philippe Vauthier

    FEB 2020

    Idéalement situé au cœur de Séville.
    Nous avons apprécié l´emplacement idéal dans le centre de Séville ainsi que la propreté de l´appartement et la petite attention pour le petit déjeuner.
    L´agence GenteelHôme propose plusieurs appartements avec un seul lien sur le site de booking.com mais aucune photo sur les 43 montre une cuisine fermée avec un plan de travail beige. Nous avons donc cru réserver un appartement avec une cuisine avec un plan de travail blanc ouverte sur le séjour comme le montre les premières photos. Ce n´est que lors de la confirmation que nous avons vu que la cuisine était fermée avec un plan de travail beige. Nous ferons attention la prochaine fois à regarder les photos de l´appartement et ne pas se laisser influencer par la globalité. L´erreur vient en partie de nous. Le canapé convertible ne permet pas de passer une bonne nuit car le sommier est divisé en blocs de matériaux différents. Donc l´appartement est plus pour 2 personnes que 3 avec une belle chambre. La salle de bain devrait avoir un petit coup de jeunesse !

    Genteel-Home: Cher Philippe Vauthier,
    Tout d’abord, nous tenons à vous remercier d’avoir choisi notre appartement pour vos vacances à Séville et de nous avoir informés de vos préoccupations concernant le temps que vous avez passé avec nous, car cela nous donne l’occasion d’observer les zones qui peuvent avoir un petite marge d’amélioration et pour cela, nous vous sommes très reconnaissants. Nous regrettons les difficultés que vous avez rencontrées lors de la réservation, pour cette raison, après la confirmation de votre réservation, nous vous envoyons un e-mail avec tous les détails et informations sur votre hébergement. Enfin, merci pour votre observation sur le canapé-lit, nous prendrons note et voir les possibilités d’amélioration pour assurer le reste de nos futurs clients. Une fois de plus, nous vous remercions d’avoir partagé votre expérience avec nous et nous sommes impatients de vous servir à nouveau bientôt.
    Fátima Roca - Chef du service clientèle

  • Issam Charaf Eddine

    JAN 2020

    Fabuleux Fatima et Lola, suivent le besoin des clients par WhatsApp. Elles sont omniprésentes pour aider et orienter en cas de besoin, c´est formidable10/10. J´ai trop apprécié la qualité d´accueil, un séjour impeccable. Lola nous a tout montré dans l´appartement qui était très propre et bien équipé.

    Genteel-Home: Cher Issam Charaf Eddine, Tout d´abord, nous tenons à vous remercier pour votre commentaire en louant votre récente visite à notre appartement et nous sommes heureux de savoir que nous avons été en mesure de répondre à vos attentes. Nous sommes ravis de lire que vous vous êtes senti s´être senti e bienvenue et soutenue dès votre arrivée jusqu´à votre départ et que vous partagez vos compliments avec toute l´équipe d´accueil, car cela signifie une grande source de motivation pour essayer plus fort chaque jour. Encore une fois, nous vous remercions de cette merveilleuse opinion, ce fut un plaisir pour nous de la lire et nous sommes impatients de vous servir à nouveau bientôt. Fátima Roca - Chef du service clientèle

  • alicerock

    DEC 2019

    Fine!

  • Neringa

    DEC 2019

    Great location, very clean, wonderful staff Nothing

    Genteel-Home: Dear Neringa, Thank you again for this heartwarming review of your stay with us. Thank you for your lovely comments regarding the service you received from our team members, we will make sure to share your kind words as we know it will mean a great deal to them. We look forward to your next visit. Fátima Roca-chief of Customer Service.

  • Patricia

    DEC 2019

    Bien

  • Michael

    DEC 2019

    Empfehlenswert. Sehr zentral, die Aussicht auf die Kathedrale war herrlich.

    Genteel-Home: Dear Michael, We would like to thank you for the praising review you shared following your visit to our apartment and are delighted to read that we were able to match your expectations. We look forward to your next visit. Fátima Roca-chief of Customer Service.

  • Matti Korhonen

    SEP 2019

    There was mold on the hard wood floor joints and on the ceiling of the bathroom. That´s why my wife got sick.

    Genteel-Home: Dear Matti, thanks for your comment. We are sorry that your wife became ill during your stay. It is the first comment we have about a problem with humidity, and after sending a technician we did not find any trace of mold or smell of moisture. Perhaps if your wife is asthmatic, she could perceive something that we cannot detect at first glance. That is why we have given part to the insurance so that it can be examined in depth and solved if any problem of this type is detected. We apologize for the inconvenience and would like to host you in another of our many apartments in the future to offer you a better stay. Regards Fatima Roca - Chief of Customer Service

  • Jean-Claude

    SEP 2019

    Proximité centre historique. Équipement fonctionnel et parfait. Check in et check out simples.

    Genteel-Home: Cher Jean-Claude, merci pour votre commentaire. Nous sommes heureux de savoir que vous avez aimé l´appartement et que vous avez apprécié votre séjour avec nous. Salutations

  • FATHIA

    SEP 2019

    Sin comentarios

    Genteel-Home: Nous comprenons que votre mauvais score est dû au fait que nous facturons 60€. En sortant de l´appartement, la porte était verrouillée car vous aviez laissé la clé dans la serrure. Notre nettoyeur n´a pas pu entrer dans l´appartement pour cette raison. Nous avons dû appeler un serrurier pour ouvrir la porte. Le coût de tout cela était de 60 euros qui ont été retenus sur le dépôt, nous avons également envoyé la facture avec les frais. Il est dommage que, pour cette raison, vous accordiez une valeur négative à tout, notre équipe s’efforçant de rendre votre séjour agréable. De plus, il était écrit dans le règlement de l´appartement qu´il était interdit de laisser les clés à l´intérieur, précisément pour éviter ce problème. Quoi qu´il en soit, nous espérons que vous apprécierez votre séjour à Séville.

  • Bentahh

    SEP 2019

    Excellent

  • Soufiane

    SEP 2019

    Everything was so nice...

  • Andrea Fiore

    JUL 2019

    Appartamento comodo al centro
    La posizione è perfetta. Di fianco alla Plaza de Toros, a 5 min a piedi dalla Cattedrale, e comodissimo a tutte le altre principali attrazioni. Appartamento luminoso e pulito. Attico al 4° piano, di cui 3 piani serviti da ascensore e l´ultimo piano da fare a piedi. C´è una camera matrimoniale e un divano letto nel soggiorno. Wifi, lavatrice, cucina.
    Non c´è nulla che non ci sia piaciuto. Alcune particolarità che caratterizzano l´appartamento come l´assenza del bidet e le finestre che non si possono oscurare, sono ben compensate dai grandi vantaggi

  • KYUNGJU

    JUL 2019

    그냥 저냥. 숙소 정 없으면 가셔도 괜찮아요
    위치 괜찮아요. 구글맵에서 투우하는 곳 검색하시고 거기서 두블럭?이에요. 방은 그냥 무난합니다. 사진이랑은 완전히 다른데 그냥저냥...방에서 정말 멀리 조그마하게 대성당 보여요~ 에어컨 거실에 1대, 방에 1대 있어서 시원한데 방에 있는건 틀자마자 냄새나욥
    엘리베이터가 있긴한데, 입구 문 열고 들어가서 5개 계단 정도 캐리어 끌고 그냥 올라가야하구요. 엘리베이터 내려서 한 층은 그냥 쌩으로 캐리어 끌고 올라가야합니다.진짜 최악..캐리어 무거운데 죽을뻔..건물 꼭대기에 있어요. 화장실 문 고장난줄모르고 닫았다가 화장실에 갇히는줄...화장실문 내내 못닫고 지냈어요. 세탁기 있긴한데 세탁기 정-말 이상해서 그냥 없다고 생각하셔도 무방할듯..저는 다시간다면 다른 숙소 알아볼래요~

    Genteel-Home: Dear Kyungju, thank you for your comment. We are sorry that the attic apartment has not been to your liking. As indicated, being an attic, the access is by stairs, since the building elevator only reaches the top floor and you have to go up a flight of stairs. There is a washing machine in the apartment, we do not know if you did not see it or did not know how to use it. We would have liked that you called us during your stay to solve all the problems. Regards

  • Enrico

    JUL 2019

    Excellente situation

  • Katarzyna

    MAY 2019

    Very good apartment.
    great location, very nice, clean and comfortable apartment.

  • Sanae

    MAY 2019

    Pas mal
    La proximité aux différentes attractions
    L intérieur de l appartement : La décoration est très moyenne par rapport au prix Le fait que l hébergement se trouvait dans un immeuble résidentiel

    Genteel-Home: Cher Sanae, merci pour votre commentaire. Nous sommes heureux de savoir que l´emplacement central et calme de l´appartement vous convenait bien. En ce qui concerne le reste, nous pensons que d’autres aspects de l’appartement ne vous ont pas plu. Les photos reflètent fidèlement la décoration de l´appartement et il est également indiqué que est situé en le batiment residentiel. Peut-être qu´il n´a pas bien lu l´information et c´est pourquoi il s´attendait à trouver quelque chose de différent de ce qui avait été annoncé. Nous espérons que malgré cela vous avez apprécié votre séjour. Salutations

  • Karin

    MAY 2019

    Perfekt. Gerne wieder.
    Sehr zentral und trotzdem sehr ruhig. Blick auf die Kathedrale bei Nacht.

  • Nicole

    MAR 2019

    Brilliant fun!
    Excellent location and customer service was top notch prior to arriving.

  • Anónimo

    FEB 2019

    os apartamentos são excepcionalmente limpos.
    O apartamento do último andar não é tão bom.

  • Carlos

    FEB 2019

    Excelente lugar para conocer Sevilla. Ubicación Distribución de espacio Limpieza

  • Yaya Dominguez

    NOV 2018

    Las instalaciones la ubicación

  • Laura

    NOV 2018

    Fab location and comfortable but a little basic for us and a little cramped for a family of 4. Lola was amazing!!
    Parts of the apartment not very clean. A cigarette butt under the bed!!! Mini ants in the bathroom, kitchen and bedroom. A little basic, but ok for a short stay.

    Genteel-Home: Dear Laura, thank you for your comment. We are happy to know that you have enjoyed your stay in the apartment, mainly because of his central location. We are asorry to read that you found the cleaning could be better, it is a very important aspect for us and we will certainly work so that it does not happen again. We´re sorry for the inconvinience. Regards

  • Javier

    NOV 2018

    Lugar perfecto para estar en Sevilla. El Depto es amplio , luminoso, buenas camas, instalaciones perfectas y muy cerca de todo el centro.
    El baño es un poco pequeñín, pero igual estaba perfecto

  • Giuseppe

    NOV 2018

    Posizione ottima.
    Il divano letto scomodo, l´appartamento non è per quattro persone..il bagno è nella stanza matrimoniale..non va bene.

    Genteel-Home: Caro Giuseppe, grazie per il tuo commento. Riteniamo che l´appartamento non abbia soddisfatto le tue aspettative ad eccezione della sua posizione centrale. L´appartamento ha una superficie di 55 m², come è chiaramente indicato, composto da una camera da letto e un divano letto doppio nel soggiorno, che controlleremo per vedere se c´è qualche problema con il non rilevato finora. In effetti, il bagno è privato nella camera da letto, quindi potrebbe essere più adatto per le famiglie che per le coppie di amici. In ogni caso, ti abbiamo inviato una email quando hai effettuato la prenotazione con un link al nostro sito web dove è possibile vedere le foto e le descrizioni dell´appartamento, dove è chiaramente indicato che il bagno è all´interno della camera da letto. Comprendiamo che non hai letto quell´e-mail. Ci scusiamo per l´inconveniente e speriamo che in futuro possiamo offrirti una maggiore soddisfazione se ci dai una seconda possibilità di soggiornare in uno dei nostri appartamenti. Saluti

  • Juan Carlos

    NOV 2018

    Amplitud, decoración e inmejorable ubicación.
    Baño muy pequeño. Situado en un 4° piso, el último hay que subirlo por escalera pues no llega el ascensor.

  • Alberto

    OCT 2018

    Excelente apartamento en el centro de Sevilla.
    El alojamiento en sí y su situación. Un apartamento muy agradable, cómodo y decorado con gusto. Muy bien situado a escasos metros del centro histórico de Sevilla.
    Nos resultó incómodo la consigna para el equipaje, nos ofrecieron el servicio pero en otro edificio bastante alejado lo que nos resultó incómodo.

  • Rachid

    SEP 2018

    On a bien apprécié l´emplacement de l´appartement du Genteel Home Velarde.
    Pas de vue et salle de bain trop petite

    Genteel-Home: Cher Rachid, merci pour ton commentaire. Nous sommes heureux de savoir que vous avez apprécié l´emplacement central de l´appartement. En ce qui concerne les aspects négatifs mentionnés, l’appartement que vous avez réservé est un grenier d’une chambre de 55m2 comme indiqué clairement, et nous pensons que l’absence de vues vous a déçu, mais nous ne comprenons pas si vous pensiez que le L´appartement a des vues en raison d´une confusion avec un autre appartement. Salutations

  • Estefanía

    AUG 2018

    La ubicación perfecta. En el apartamento hay de todo.

  • Niamh

    JUL 2018

    Great location for a short break, near all the main points of interest and the river walk.
    Location was great, it had everything we needed. Great sheets and towels, new bathroom and kitchen. Guide books provided and good recommendations for eating out. Coffee and dish cleaning items also provided which was great.
    Nothing we didn´t like here but here are some suggestions to make it perfect. Would be great to use a table and chairs on the roof top terrace at night, there is a great view of the Cathedral there. Should have mosquito nets on windows. Would be nice to have a spare stool for small child to eat at the table and prefer not to have a glass dining table when children are staying, they like to make noise with it, table mats might fix that.

  • Ming

    JUL 2018

    투우장이 바로 옆으로 보이는 위치이고 황금의탑이 가깝습니다. 안락한 인테리어로 나쁘지 않았습니다. 에어컨이 방마다 있어서 정말 시원하게 생활했습니다. 세탁기나 냉장고 주방용품과 화장실등 시설이 오래되지 않아서 사용하기 좋았습니다.
    4인 가족이 지내는데 큰 어려움은 없었지만 작은 편입니다. 4인이 캐리어를 풀고 지내기에 살짝 좁아서 불편했습니다. 세비야에 도착하기전 호스트와 연락은 필수로 사전에 전화통화를 했지만 다른 곳에서 열쇠를 가져다 주기때문에 길가에서 기다리기 조금 불편했습니다 :(

  • Attilio

    JUN 2018

    Posizione fantastica, appartamento curato. Abbiamo aspettato una buona mezz´ora la consegna delle chiavi, nonostante gli accordi presi.

  • Francesca

    JUN 2018

    Abbiamo soggiornato in questo appartamento con la mia famiglia eravamo 4, siamo stati benissimo, la posizione è fantastica vicinissima a tutte le attrazioni principali di siviglia proprio dietro il museo del toro, in pochi minuti si raggiunge la cattedrale che si vede illuminata dalla finestra la sera. l´appartamento è dotato di 2 letti singoli uniti con bagno in camera e un divano letto facile da aprire, cucina dotata di tutto per cucinare, la ragazza che ci ha consegnato le chiavi è stata molto gentile ci ha spiegato tutto. lo consiglierò ancora!!

  • niracha

    JUL 2017

    Tres beau séjour à Séville. Appartement agréable. Tbien situé. Terrasse non aménagée malheureusement. Bcp de fourmis dans la salle de bain. Accueil sympathique.

    Genteel-Home: Merci de votre commentaire. Nous sommes heureux du bon accueil que vous avez réçu. Nous vous rappelons que vous avez réservé l´appartement sans terrasse, mais de toute façon, vous avez eu accès au toit commun qui ne faisait pas partie de l´appartement que vous avez réservé. on espère vous révoir une prochaine fois.

  • piergiovanni

    DEC 2016

    Tutto bene.

  • EVELYNE

    SEP 2016

    CET APPARTEMENT EST TRES BIEN, TRES BIEN PLACE, CALME.
    NOUS SOUHAITONS REVENIR A SEVILLE L´ANNEE PROCHAINE POUR 3 SEMAINES, 1 MOIS AU MOIS D´AVRIL MAI... POUVEZ VOUS NOUS DONNER LE TARIF POUR CETTE DUREE ? NOUS CONNAISSONS GENTEEL HOME, AVONS DEJA LOUE L´AN DERNIER APPARTEMENT SAN PABLO.

  • FRANCOISE

    SEP 2016

    Appartement très agréable, spacieux et bien équipé. Convient parfaitement aux couples. Calme.
    Nous avons juste regretté que l´immense terrasse commune ne soit pas aménagée

  • Paul Vincelli

    SEP 2016

    Very enjoyable stay, great staff.

  • Paloma garcia gonzalez

    JUL 2016

    Magnifica atencion personal

  • Vo

    MAY 2016

    Very close to main attractions.
    The apartment is clean and is situated in a quiet place.

  • nathalie

    MAY 2016

    parfait

  • Belen

    DEC 2015

    Me ha gustado la experiencia desde un apartamento ya que en mis otras instancias en Sevilla había estado en hoteles. Repetiria



BOOK Ático Velarde

CALCULATE
 
 
Taxes, fees and final cleaning included.
Best rate guaranteed
REQUEST MORE INFORMATION

Associated with
Looking for long-term stay?



Check here our special rates for

MONTHLY RENTALS

We are interested in your opinion

We only accept comments from real guests who have stayed in this apartment, so you must indicate the e-mail with which you made the reservation

Write a comment
genteel-home-map-marker
VIEW MAP
 
RELATED APARTMENTS